AktywnySmyk proponuje rowerek biegowy WOOM 1 dzieciom, których nóżka (mierzona w buciku) jest dłuższa niż minimalna wysokość siodełka czyli 26 cm, optymalnie ok. 28-30 cm, taką długość nóżki ma dziecko o wzroście 82-85 cm, statystyczne półtoraroczne dziecko (albo dwulatek w niskim centylu). Dla takiego dziecka rowerek nie będzie za duży, a to przy najmłodszych oblatywaczach biegówek jest niezwykle istotne.
Zapraszamy do zapoznania się z poradami AktywnegoSmyka - „Dobór wielkości rowerka biegowego”.
Rama
Rama, wykonana ze stopu aluminium 6061, jest bardzo mocno wygięta co zapewnia wygodę podczas wsiadania i zsiadania, minimalizuje prawdopodobieństwo obicia krocza podczas upadku jak również obniża środek ciężkości przez co rowerek biegowy „prowadzi się” lepiej.
Kierownica
Fajnie wygięta, czarna aluminiowa kierownica wyposażona w elastyczną blokadę kąta skrętu, którą można zdemontować (zachęcamy do zapoznania się z opinią AktywnegoSmyka na temat ograniczenia skrętu kierownicy w rowerkach biegowych) znajduje się na stałej wysokości i obraca się na sterach ahead (precyzyjne i proste w regulacji) wyposażonych w łożyska kulkowe, takich jak w rowerach starszaków :-).
Rozwiązanie z elastyczną blokadą bardzo nam się podoba ponieważ godzi zwolenników blokady jak i tych co uważają to za złe rozwiązanie, ponieważ w każdej chwili blokadę można łatwo zdemontować.
Biały wspornik kierownicy łączy kierownicę z widelcem.
Co najważniejsze kierownica rowerka WOOM 1 posiada zmniejszoną średnicę w porównaniu ze standardową, co powoduje, że uchwyty woom Ergogrip kierownicy mają również mniejszą średnicę niż klasyczne i są łatwiej i pewniej osiągalne przez krótkie paluszki najmłodszych rowerzystów.
Poszerzone na końcach uchwyty kierownicy zabezpieczają drogocenne antyki oraz ściany przed obiciem :-) ale przede wszystkim zapobiegają ześlizgnięciu się i otarciom dłoni dziecka oraz minimalizują uraz podczas ewentualnego upadku smyka na kierownicę.
Należy pamiętać, że standardowe dzwonki (na średnicę 22 mm) nie uda się zamocować.
Hamulce
Mocny hamulec tylnego koła typu v-brake zapewnia łatwość w hamowaniu i nie wymaga od AktywnegoSmyka dużo siły. Klocki hamulcowe w kolorze zielonym to ciekawy detal, na który uwagę zwrócą najbardziej wnikliwi.
Klamka hamulcowa ma kształt dopasowany do krótkich, dziecięcych paluszków. Dodatkowo można regulować jej odległość od kierownicy co pozwala dostosować ją do długości palców każdego małego rowerzysty. Tak jak stosuje się to w rowerach dla starszaków klamka ma możliwość regulacji siły działania hamulca, więc w razie potrzeby można podciągnąć ją tak aby zostawiać piękny ślad na ścieżce ;-)
Mistrzostwo świata to prawa dźwignia hamulca w kolorze zielonym, już nie będzie pomyłek, która klamka obsługuje przedni, a która tylny hamulec! Oczywiście w rowerku biegowym woom 1 jest tylko jeden - tylny hamulec, ale dziecko już będzie się przyzwyczajało, że jak dostanie większy rowerek z dwoma hamulcami to zielony odpowiada za hamowanie tylnego koła. Tak to tylko WOOM potrafi! :-)
Pancerz hamulca tylnego koła poprowadzono pod ramą, więc dziecko nie zahaczy o niego nóżkami podczas wsiadania czy zsiadania z pojazdu.
Siodełko
Wygodne, eleganckie siodełko z napisem WOOM z syntetycznej skóry posiada zakres regulacji od 26 cm do 37 cm.
Kształt siodełka został zaprojektowany specjalnie tak, aby uniemożliwić ześlizgnięcie się pupy podczas biegania na rowerku.
Do regulacji wysokości siodełka niezbędny jest klucz imbusowy nr 4.
Koła
Koła obracają się na łożyskach maszynowych (oczywiście uszczelnianych) i wyposażone są w pompowane opony 12 x 1,35 Schwalbe G-One Speed ... wow! G-One! Opony są mięciutkie i świetnie tłumią nierówności a malutki bieżnik trzyma się w zakrętach wzorowo oraz zapewnia mniejsze opory toczenia... i... większe prędkości rozwijanie przez AktywnegoSmyka, a co za tym idzie większe prędkości biegnących za rowerzystą rodziców lub dziadków z błagalnym okrzykiem "wnusiu wolniej!" ;-)
Opony po obu stronach posiadają pasek odblaskowy, poprawiający widoczność AktywnegoSmyka.
Poza tym koła wyposażono w szesnaście szprych zaplecionych w słoneczko, aluminiowe obręcze i wąskie aluminiowe piasty. Poprzez zastosowanie wąskich piast zmniejszono szerokość widelca tylnego koła co powoduje łatwiejsze stawianie kroków.
Dzięki wyposażeniu dętek w samochodowy wentyl typu (Shrader) łatwo można napompować koła - również na stacji benzynowej.