Zawór Dunlopa

Zawór Dunlopa (zwany rowerowym, oznaczenie DV)

Przed rokiem 1990 zawór Dunlopa był praktycznie jedynym typem zaworu w dostępnych na polskim rynku dętkach rowerowych – stąd określany często jako wentyl rowerowy. (źródło: wikipedia)

Klasycznym zaworem stosowanym w dętkach rowerków dla dzieci jest wentyl Dunlopa. Chyba każdy pamięta Wigry albo Pelikana zaopatrzonego w taki wentyl. Kiedyś stosowano w konstrukcji tegoż zaworu gumkę, która parciała i schodziło powietrze ale obecnie wyeliminowano tą przypadłość ;-)

Największą zaletą tego zaworu jest jego prosta budowa i związana z tym duża odporność na uszkodzenia podczas pompowania – zwłaszcza w porównaniu do wentyla Presta. Zasadniczą wadą tej konstrukcji jest jednostronne działanie zaworu – wypuszczenie powietrza jest możliwe tylko przez wykręcenie rdzenia. W dętkach zaopatrzonych w zawór Dunlopa nie można zmierzyć ciśnienia wypełniającego je powietrza. (źródło: wikipedia)

Zawór Schradera

Zawór Schradera (zwany samochodowym, oznaczenie AV)

Obecnie bardzo popularny zawór w rowerach dorosłych oraz dla dzieci. Jego zaletą jest możliwość pompowania na stacjach benzynacjach oraz fakt, że dziecko nie wykręci go bez specjalnej nakrętki :-)

Zawór Presta (oznaczenie SV)

Zawór Presta, rzadko spotykany w tradycyjnych rowerkach dla dzieci, stosowany jest zwłaszcza w wąskiej, lekkiej obręczy, którą osłabiłoby zastosowanie zaworu Schradera albo Dunlopa.

Pompowanie

Większość dostępnych obecnie na rynku pompek rowerowych posiada przejściówki pozwalające napompować dętki z każdym typem z opisanych wyżej zaworów, nie mniej jednak warto upewnić się pytając sprzedawcę. Jeśli posiadacie pompkę, którą nie można napompować dętki w rowerku dziecka - zamiast kupować nowej warto poszukać kosztującej parę złotych specjalnej przejściówki, która Wam to umożliwi.

Podsumowanie

Pamiętajcie, że przy wyborze rowerka dziecięcego rodzaj zaworu to ostatnia cecha, która powinniście się sugerować ;-)

close Twój koszyk

Nowe konto

Masz już konto?
Logowanie Resetuj hasło.